"ბოროტსა სძლია კეთილმან,არსება მისი გრძელია"

გამოქვეყნებული სტატიები და აქტივობები



http://mastsavlebeli.ge/?p=1546

http://mastsavlebeli.ge/?p=4195

http://mastsavlebeli.ge/?p=4104

http://mastsavlebeli.ge/?p=4093

http://mastsavlebeli.ge/?p=1870

http://mastsavlebeli.ge/?p=10803


საგანმანათლებლო რესურსები
 
თქვენ იმყოფებით:  კედლის გაზეთისაგანმანათლებლო რესურსები
რა უნდა გაითვალისწინოს მასწავლებელმა ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შედგენის დროს
თარიღი: 13 ოქტომბერი 2014
ავტორი: მანანა ბაქრაძე

ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შედგენისას მასწავლებელმა უნდა გაითვალისწინოს, რომ სპეციალური სასწავლო საჭიროებების მქონე მოსწავლეებისთვის ინდივიდუალური სასწავლო მიზნების იდენტიფიცირება ხდება. ეს მიზნები განსხვავებულია ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნებისგან და შედგენილია მოსწავლის საგანმანათლებლო საჭიროებების გათვალისწინებით, ეროვნულ სასწავლო გეგმაზე დაყრდნობით. ეს არის სახელმძღვანელო, რომელშიც ასახული და დასაბუთებულია კონკრეტული მოსწავლისთვის საჭირო მხარდაჭერა, რომელსაც მასთან მომუშავე ყველა მასწავლებელი თუ სხვა პროფესიონალი უნდა იზიარებდეს და მისდევდეს. ეს არ არის ხისტი დოკუმენტი და რეგულარულ ცვლილებებს მოითხოვს. აუცილებელია დროის განსაზღვრულ მონაკვეთში მისი გადაფასება, მოსწავლის შესაძლებლობებსა და მიღწევებთან თანხვედრაში მოყვანა და საჭირო ცვლილებების შეტანა.
მასწავლებელმა, ვიდრე ინდივიდუალურ სასწავლო გეგმას შეადგენდეს, ამომწურავი ინფორმაცია უნდა შეკრიბოს მოსწავლის შესახებ. გეგმაზე მომუშავე გუნდი უფლებამოსილია, მოითხოვოს და გაეცნოს სამედიცინო დასკვნებს, გაიაროს კონსულტაცია მოსწავლესა და მის მშობლებთან, საგნის მასწავლებლებთან, სხვა პროფესიონალებთან (ფსიქოლოგი, სპეციალური განათლების პედაგოგი, მეტყველების თერაპევტი, ოკუპაციური თერაპევტი, ექიმი, სოციალური მუშაკი და სხვა). აუცილებელია მოსწავლეზე დაკვირვება და სიღრმისეული შეფასება.
მნიშვნელოვანია მოპოვებული ინფორმაციის სათანადო გაანალიზება და მოსწავლის ძლიერი და სუსტი მხარეების იდენტიფიცირება. ეს ნათელს მოჰფენს, რომელი სფერო მოითხოვს გაუმჯობესებას და მოსწავლის რომელი რესურსი (ძლიერი მხარე) შეიძლება გამოვიყენოთ ამისთვის.
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა განსაზღვრავს იმ პირებსაც, რომლებიც უშუალოდ ჩაერთვებიან მისი განხორციელების პროცესში (ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის (ისგ) გუნდი). აუცილებელია, გეგმის განხორციელების ყოველ ეტაპზე ხდებოდეს მასში ჩართულ პირთა როლისა და პასუხისმგებლობის განსაზღვრა.
გუნდის წევრებს შორის პასუხისმგებლობის გადანაწილების შემდეგ უნდა დაისახოს გრძელვადიანი და მოკლევადიანი სასწავლო მიზნები მოსწავლისთვის.
● გრძელვადიანი მიზანი - ეს არის მიზანი, რომელსაც მოსწავლე წლის განმავლობაში აღწევს. გრძელვადიან (წლიურ) მიზანს ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის გუნდის წევრები შეთანხმებულად აყალიბებენ მოსწავლის ძლიერი მხარეების, საჭიროებების, არსებული მიღწევებისა და სკოლის რესურსების გათვალისწინებით. ეს მიზანი უნდა ასახავდეს რეალისტურ მოლოდინს მოსწავლის მიმართ; შესაბამისად, შესაძლოა შეიცვალოს მას შემდეგ, რაც პედაგოგები უკეთ გაიცნობენ მოსწავლეს და ობიექტური წარმოდგენა შეექმნებათ მის შესახებ.
● მოკლევადიანი მიზანი უფრო კონკრეტული და სპეციფიკური მიზანია, რომელსაც გრძელვადიანი მიზნებისკენ მივყავართ. მისი მიღწევა უფრო მოკლე ხანშია შესაძლებელი - ორ კვირაში, ერთ ან ორ თვეში. მოკლევადიანი მიზნები წარმოადგენს გრძელვადიანი მიზნებისკენ მიმავალ საფეხურებს. თავის მხრივ, მოკლევადიანი მიზნებიც შედგება საფეხურებისგან, ანუ უფრო პატარა მიზნებისგან, რომელთა მიღწევა უფრო ნაკლებ დროს მოითხოვს და განსაზღვრული თანმიმდევრობით ლაგდება მარტივიდან რთულისკენ. მოკლევადიანი მიზნები ძალზე კონკრეტული და გაზომვადი უნდა იყოს.

ნიმუში#1
ინდივიდუალური განვითარების გეგმისა და შეფასების ნიმუში (ა. ლაღიძე, მ. ბაგრატიონი, თ. პაჭკორია. „ინკლუზიური განათლება: გზამკვლევი მასწავლებლებისათვის", 2009)

ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
გამარტივებული ფორმა
სკოლა__________________
კლასი _______________________________________
მოსწავლე___________________________________________________________
დაბადების
თარიღი ____________ასაკი____________________________________
მშობელი/მეურვე_______________________________________________________
მისამართი/ტელეფონი__________________________________________________
შეხვედრის თარიღი____________________________________________________
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა___________დან __________________ მდე
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა გადაიხედება___________________________
შეხვედრის ტიპი (შემოხაზეთ)
საწყისი გადაფასება საჭიროებისამებრ დაგეგმილი შეფასება წლიური შეფასება
მონაწილეები:
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის კომპონენტები
დამხმარე კითხვები
შეფასება
ძლიერი მხარეები
რისი გაკეთება შეუძლია მოსწავლეს?
რა აინტერესებს?
რა მოსწონს?
რაშია მოსწავლე ყველაზე წარმატებული?
(აღწერეთ დაწვრილებით და ზუსტად )
პრობლემური სფეროები
რა პრობლემები უჩნდება მოსწავლეს ყველაზე ხშირად?
როდის იჩენს თავს პრობლემები?
(აღწერეთ დაწვრილებით და ზუსტად )
მიზეზები
თქვენი აზრით, რა იწვევს პრობლემებს სასწავლო პროცესში?
(აღწერეთ დაწვრილებით და ზუსტად)
საჭიროებები
რა სჭირდება მოსწავლეს იმისთვის, რომ უკეთ გამოავლინოს საკუთარი შესაძლებლობები?
რა შეიძლება გაკეთდეს იმისთვის, რომ მოსწავლემ უკეთესად იგრძნოს თავი სკოლაში, თანაკლასელებსა და მასწავლებელთან?
(აღწერეთ დაწვრილებით და ზუსტად )
წლიური მიზანი
რისი მიღწევა გვინდა სასწავლო წლის განმავლობაში?
(მიზანი გაიწერება ცალ-ცალკე ყველა იმ საგნისა და სასწავლო აქტივობისთვის, სადაც მოსწავლეს პრობლემა აქვს )
მოკლევადიანი მიზნები
რისი მიღწევა გვინდა საწყის, მეორეულ და შემდგომ ეტაპებზე წლიური მიზნის მისაღწევად?
(მიზანი გაიწერება ცალ-ცალკე ყველა იმ საგნისა და სასწავლო აქტივობისთვის, სადაც მოსწავლეს პრობლემა აქვს )
პრაქტიკული საკითხები
რა მასალა შეგვიძლია გამოვიყენოთ დამატებით?
რა მეთოდი ავირჩოთ სწავლებისთვის?
როგორ მოვარგოთ გარემო ბავშვის საჭიროებებს?
როგორ გავზარდოთ სწავლის მოტივაცია?
პასუხისმგებელი პირები
ვინ არის პასუხისმგებელი ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის განხორციელებაზე?
რა კონკრეტული მოვალეობები ეკისრებათ გუნდის წევრებს (პედაგოგი, მშობელი, ფსიქოლოგი და სხვა)?



მანანა ბაქრაძე - მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის 124-ე საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი.


გამოყენებული ლიტერატურა: 
. მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი. რამდენიმე საკვანძო საკითი ინკლუზიურ და სპეციალურ განათლებასთან დაკავშირებით. თბილისი (2010)
. თ. პაჭკორია. ინკლუზიური განათლება: ცნებები და ტერმინები (2011)
. თ. გაგოშიძე, თ. ჭინჭარაული, თ. ფილაური, მ. ბაგრატიონი. ინკლუზიური განათლების საფუძვლები (2008)
. გამოცდების ეროვნული ცენტრი, კვლევის დეპარტამენტი. როგორ მოვემზადოთ პედაგოგთა სასერტიფიკაციო გამოცდებისთვის - პროფესიული უნარები. თბილისი (2010)
. ა. ლაღიძე, მ. ბაგრატიონი, თ. პაჭკორია. ინკლუზიური განათლება" - გზამკვლევი მასწავლებლებისათვის (2009)


  • Nino Lomsadze ·  · Ilia State University
    dzalian kargi proeqtia, mec vmushaobdi wlebis win aset bavshvebtan, dzalian daexmareba shens mier shemushavebuli gegma pedagogebs, madloba shen, manana, aseti pedagogi rom yavxar saqartvelos..

    • Nana Amiranashvili · Tbilisi State University
      manana,inkluziur ganatlebastan dakavshirebit,zustad drouli da gonivrulia sheni mxridan aseti gzamkvlevis shedgena im pedagogebistvis,romlebic dakavebulebi arian specialuri sascavlo sachiroebis mqone moscavleebis ganatlebit.imedi maqvs,yuradgebit moekidebian shens nashroms,radgan macshi zustadaa gatvlili aset moscavleebtan mushaobis gegma da did daxmarebas gaucevs im pedagogebs vinc aseti scavlebit arin dakavebulebi.....yochag chemo megobaro, namdvilad misagebi da mosaconia sheni rchevebi

      • Nana Amiranashvili · Tbilisi State University
        manana,inkluziur ganatlebastan dakavshirebit,zustad drouli da gonivrulia sheni mxridan aseti gzamkvlevis shedgena im pedagogebistvis,romlebic dakavebulebi arian specialuri sascavlo sachiroebis mqone moscavleebis ganatlebit.imedi maqvs,yuradgebit moekidebian shens nashroms,radgan macshi zustadaa gatvlili aset moscavleebtan mushaobis gegma da did daxmarebas gaucevs im pedagogebs vinc aseti scavlebit arin dakavebulebi.....yochag chemo megobaro, namdvilad misagebi da mosaconia sheni rchevebi

        • Natalia Chckaidze ·  · Works at Тбилисский государственный университет
          arachveulebrivia,manana, yvela skolas yavs aseti bavshvebi da matze zrunva aucilebelia, isini chveulebrivi programit verasdros iscavlian da atestatsac formalurad miigeben.

          • ასა ასი · სდასუ (საქართველოს დავით აღმაშენებლის სახელობის უნივერსიტეტი)
            საინტერესო და სასარგებლო რჩევებია. მანანა, ჩემთვის დიდი პატივია პირადად რომ გიცნობთ. ღმერთმა გვიმრავლოს თქვენისთანა ღირსეული განმანათლებლები!

            • Natalia Chckaidze ·  · Works at Тбилисский государственный университет
              arachveulebrivia,manana, yvela skolas yavs aseti bavshvebi da matze zrunva aucilebelia, isini chveulebrivi programit verasdros iscavlian da atestatsac formalurad miigeben.

              • Rusiko Nebieridze ·  · University of Tbilisi
                zalian kargia, imedia gaitvaliswinebs ganatlebis saministro, gilocav manana, seriozuli statiaa :)

                • Niniko Jabadari · Works at 211-e sabavshvo baga/bagi
                  yochag chemo kargo dzalian magari statiaa yvelaperi dawvrilebit gaqvs agwerili vamayob shenit 

                  • Veriko Veriko · TSU
                    ძალიან კარგი დახმარებაა პედაგოგებისთვის, რომელთაც სსმ მოსწავლეები გვყავს, მადლობა, მანანა მასწავლებელო, დაუვიწყარია თქვენი გაკვეთილები ჩემთვის, თქვენ ჩემი სპეციალობის არჩევაში დიდი წვლილი მიგიძღვით. ვამაყობ,რომ 124–ე სკოლელი ვარ და თქვენი მოსწავლე ვიყავი:)

                    • Qetevan Fxovelishvili ·  Top Commenter · Pushkinis pedagogiuri instituti
                      აუცილებლად გავითვალისწინებ, დიდი მადლობა 

                    Комментариев нет:

                    Отправить комментарий